fbpx

Conversieratio’s; ondergewaardeerd maar zo felbegeerd

Wat is dat nu eigenlijk, een conversieratio?
Deze geeft weer hoeveel conversies er gebeuren tegenover het aantal websitebezoekers.

Stel dat je op één dag 100 bezoekers hebt gehad in je webshop, waarvan twee bezoekers daadwerkelijk bestelden.

Dan is de berekening als volgt: 2 conversies / 100 bezoekers = 0,02(of 2%) conversieratio.

Zij die Shopify gebruiken voor hun webshop, zien dit staan bij hun analytics.

Waarom is het een goed idee om je conversieratio te proberen verhogen?

Als je conversieratio stijgt van 1% naar 2% , dan betekent dit ook meteen een verdubbeling van je omzet.

‘Oke, Joachim, conversieratio’s zijn belangrijk maar hoe verhoog ik die dan?’

Bij mijn webshop, Asteria-official, hadden we een lage conversieratio; 0,5%.
We hebben één heel belangrijke en doorslaggevende aanpassing doorgevoerd; we hebben de taal van onze website veranderd van Engels naar Nederlands.
80% van de klanten koopt online het liefst in zijn eigen moedertaal. En aangezien wij onze juwelen verkopen in België en Nederland, leek de logische stap om over te schakelen van het Engels naar het Nederlands.
Nu schommelt onze conversieratio tussen 1% en 2%.

Zo zie je maar hoe de kleinste aanpassingen voor de grootste impact kunnen zorgen 😉