3 struikelblokken die je tegenkomt bij de start van je eigen webshop waar ik pas later achter kwam…
Het allereerste waar mijn vriendin en ik tegen botsten toen we onze webshop startten, waren de verzendingskosten. Het is ongelofelijk hoe hoog die kunnen oplopen. Zo kost het ongeveer €6 om een pakketje naar België te versturen en bijna €9 naar Nederland.
Alternatieven zijn een fulfillment partner, sendmyparcel, sendcloud.
Een tweede belangrijke factor die vroeg of laat zijn gezicht laat zien, is ongetwijfeld de stress. Wanneer de sales maar niet binnenkomen of een dag op een lager pitje staan, denk je meteen dat dit het begin van het einde is.
Niets is minder waar.
Het is juist op zulke momenten van essentieel belang om te blijven creëeren en innoveren.
Ten slotte is een goede en betrouwbare leverancier vinden één van de laatste struikelblokken waar we over moesten geraken. Zolang alles loopt zoals het moet, verloopt de samenwerking vlotjes maar van zodra er een aanbodtekort is, kan het soms snel bergaf gaan. Op zo’n moment is het een kans voor de leverancier om een uitstekende service aan te bieden om jouw als klant te behouden en is het voor jou een handig evaluatiemoment waarbij je de huidige werking in vraag kan stellen en optimaliseren.